Poprawienie wyglądu kontrolek poprzez załączenie pliku .manifest do zasobów programu

Stronę tą wyświetlono już: 281 razy

Dość ciekawą sprawą jest, że można w łatwy sposób poprawić wygląd wszystkich kontrolek poprzez załączenie do zasobów programu pliku .manifest. Ten plik zawiera informacje o tym, jaką wersję kontrolek program powinien użyć. Treść tego pliku jest następująca:

Listing 1
  1. <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
  2. <assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" manifestVersion="1.0">
  3. <description>Rysowanie</description> <dependency>
  4. <dependentAssembly>
  5. <assemblyIdentity
  6. type="win32"
  7. name="Microsoft.Windows.Common-Controls"
  8. version="6.0.0.0"
  9. processorArchitecture="x86"
  10. publicKeyToken="6595b64144ccf1df"
  11. language="*"
  12. />
  13. </dependentAssembly>
  14. </dependency>
  15. </assembly>

Plik z powyżej zamieszczonym tekstem, zapisany z kodowaniem UTF-8 powinien zostać utworzony w folderze projektu programu Rysowanie pod nazwą np. m.manifest. Załączenie pliku jest również proste, wystarczy bowiem przy dodawaniu elementu zasobów kliknąć przycisk Import... aby załadować z dysku plik m.manifest.

Po załączeniu tegoż pliku, i skompilowaniu programu okno programu powinno wyglądać tak, jak na poniższym rysunku.

Nowy wygląd kontrolek w programie Rysowanie
Rys. 1
Nowy wygląd kontrolek w programie Rysowanie

Dla przypomnienia poniżej zamieszczam stary wygląd kontrolek programu Rysowanie.

Stary wygląd programu rysowanie
Rys. 2
Stary wygląd kontrolek programu Rysowanie.

Warto też nadmienić, że ta zmiana wyglądu dotyczy wszystkich kontrolek omawianych na łamach tego działu kontrolek oraz menu.

Komentarze