AngularJS - atrybuty ng-app, ng-model czyli tworzenie aplikacji i podstawy osadzania kodu w HTML-u
Stronę tą wyświetlono już: 1365 razy
AngularJS posługuje się własnymi atrybutami HTML-a, które skądinąd są wykorzystywane w przebiegły (żeby nie powiedzieć perfidny) sposób do realizacji zadań wszelkiej maści. Jednym z takich najbardziej podstawowych atrybutów wykorzystywanym przez AngularJS jest atrybut ng-app. A cóż za przebiegłą rolę pełni ten atrybut? Odpowiedź na to skądinąd zacne pytanie jest jedna: jest to atrybut, który w jednoznaczny sposób identyfikuje element dokumentu HTML-a, który będzie traktowany jako aplikacja właśnie Angular-a JS. O tym, do czego ten atrybut może zostać wykorzystany opowiem nieco innym razem przy okazji omawiania zagadnienia wykorzystania kontrolerów w aplikacjach Angular-a JS a na razie przejdźmy nad tym do porządku dziennego przyjmując jednak do wiadomości, że aby kod Angular-a JS był interpretowany trzeba go umieścić wewnątrz elementu HTML-a zawierającego tenże atrybut, czyli np.:
- <div ng-app=""> <!-- Some AngularJS code here --> </div>
Kolejnym bardzo ważnym i często wykorzystywanym atrybutem jest ng-model, który będzie przypisywany najczęściej do elementów interfejsu użytkownika, czyli typowo formularzowych kontrolek. Dzięki nadaniu takiemu elementowi atrybutu ng-model zawierającego unikalną nazwę można do zawartości danej kontrolki odwołać się w kodzie strony w następujący jakże prosty i przebiegły sposób:
- <!DOCTYPE html>
- <html>
- <head>
- <meta charset="UTF-8"/>
- <script src="AngularJS.min.js"></script>
- </head>
- <body ng-app = "">
- <p>Imię: <input type="text" ng-model = "name"/></p>
- <p>Nazwisko: <input type = "text" ng-model = "surname"/></p>
- <p>{{ name + " " + surname}}</p>
- </body>
- </html>
Fragment powyższego kodu:
- <p>{{ name + " " + surname }}</p>
to odwołanie do zawartości kontrolek. Teraz, gdy użytkownik zacznie wpisywać swoje dane automatycznie te dane zaczną się wyświetlać w powyższym fragmencie kodu. Działający kod można zobaczyć tutaj. I teraz pewnie pomyślisz sobie: jakież to proste, jakież to piękne, jakież to wspaniałe! A to dopiero początek przygody z Anguler-em JS aż strach pomyśleć, co to będzie dalej.

Tytuł:
JavaScript funkcyjnie. Zrównoważone, pragmatyczne programowanie funkcyjne w JavaScript
Autor:
Kyle Simpson

Tytuł:
JavaScript dla dzieci dla bystrzaków
Autor:
Chris Minnick, Eva Holland

Tytuł:
Modularny JavaScript dla zaawansowanych
Autor:
Nicolas Bevacqua

Tytuł:
JavaScript w praktyce. Stwórz twitterowego bota, system sygnalizacyjny LED i inne projekty z użyciem Node.js i Raspberry Pi
Autor:
Lynn Beighley

Tytuł:
Matematyka dla programistów JavaScript
Autor:
Jacek Piechota

Tytuł:
JavaScript i jQuery. Interaktywne strony WWW dla każdego. Podręcznik Front-End Developera
Autor:
Jon Duckett

Tytuł:
ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript
Autor:
Nicholas C. Zakas

Tytuł:
JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych. Wydanie II
Autor:
Simon Timms

Tytuł:
HTML,CSS i JavaScript dla każdego. Wydanie VII
Autor:
Laura Lemay, Rafe Colburn, Jennifer Kyrnin

Tytuł:
Roboty JavaScript od podstaw. Projekty NodeBots dla platformy Johnny-Five z wykorzystaniem płytek Raspberry Pi, Arduino oraz BeagleBone
Autor:
Rick Waldron, Backstop Media (lista współautorów w uwagach dodatkowych)