AngularJS - zdarzenia
Stronę tą wyświetlono już: 1257 razy
AngularJS udostępnia szereg własnych atrybutów (dyrektyw), które umożliwiają w kodzie strony podpięcie funkcji JavaScript lub wykonanie jakiegoś kodu w wyniku wywołania określonego zdarzenia. Taka funkcja może przyjmować jako argument zmienną $event, która zawiera dodatkowe informacje dotyczące np. położenia kursora myszki, gdy dane zdarzenie zostało wywołane. Lista atrybutów (dyrektyw) udostępnionych przez AngularJS jest następująca:
- ng-blur - wywołanie zdarzenia rozmycia;
- ng-change - wywołanie zdarzenia związanego z zmianą stanu kontrolki, np. zmiana tekstu w kontrolce do wpisywania tekstu;
- ng-click - wywołanie zdarzenia związanego z kliknięciem elementu HTML-a;
- ng-copy - wywołanie zdarzenia związanego z kopiowaniem poprzez wciśnięcie kombinacji Ctrl+c;
- ng-cut - wywołanie zdarzenia związanego z wycięciem Ctrl+x;
- ng-dblclick - wywołanie zdarzenia związanego z podwójnym kliknięciem myszką danego elementu HTML-a;
- ng-focus - wywołanie zdarzenia związanego z przejęciem lub utratą fokusa, czyli obsługi klawiatury przez daną kontrolkę;
- ng-keydown - wywołanie zdarzenia wciśnięcia przycisku klawiatury;
- ng-keypress - wywołanie zdarzenia na wciśnięcia przycisku klawiatury;
- ng-keyup - wywołanie zdarzenia zwolnienia przycisku klawiatury;
- ng-mousedown - wywołanie zdarzenia wciśnięcia przycisku myszy;
- ng-mouseenter - wywołanie zdarzenia związanego z wejściem kursora myszki w obszar danego elementu HTML-a;
- ng-mouseleave - wywołanie zdarzenia związanego z opuszczeniem kursora myszki obszaru danego elementu HTML-a;
- ng-mousemove - wywołanie zdarzenia związanego z ruchem myszki;
- ng-mouseover - wywołanie zdarzenia związanego z ruchem myszki nad obszarem danego elementu HTML-a;
- ng-mouseup - wywołanie zdarzenia związanego z zwolnieniem przycisku myszy;
- ng-paste - wywołanie zdarzenia wklejenia Ctrl+p
Dla przykładu wcześniej omawiany kod wzbogaciłem o dodatkowe przyciski umożliwiające usuwanie danego elementu z listy wykorzystując zdarzenie ng-click. Teraz kod wygląda więc następująco:
Sam kod funkcji podpiętej pod zdarzenie kliknięcia wygląda następująco:
Cały zmodyfikowany projekt przykładu z kodem można zobaczyć tutaj.
Tytuł:
JavaScript i jQuery. Interaktywne strony WWW dla każdego. Podręcznik Front-End Developera
Autor:
Jon Duckett
Tytuł:
JavaScript od pierwszej linii kodu. Błyskawiczna nauka pisania gier, stron WWW i aplikacji internetowych
Autor:
Laurence Lars Svekis, Maaike van Putten, Rob Percival
Tytuł:
JavaScript funkcyjnie. Zrównoważone, pragmatyczne programowanie funkcyjne w JavaScript
Autor:
Kyle Simpson
Tytuł:
JavaScript dla dzieci dla bystrzaków
Autor:
Chris Minnick, Eva Holland
Tytuł:
Modularny JavaScript dla zaawansowanych
Autor:
Nicolas Bevacqua
Tytuł:
JavaScript w praktyce. Stwórz twitterowego bota, system sygnalizacyjny LED i inne projekty z użyciem Node.js i Raspberry Pi
Autor:
Lynn Beighley
Tytuł:
Matematyka dla programistów JavaScript
Autor:
Jacek Piechota
Tytuł:
JavaScript i jQuery. Interaktywne strony WWW dla każdego. Podręcznik Front-End Developera
Autor:
Jon Duckett
Tytuł:
ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript
Autor:
Nicholas C. Zakas
Tytuł:
JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych. Wydanie II
Autor:
Simon Timms