Blender - tryb edycji i obiektu

Stronę tą wyświetlono już: 551 razy

Jedną z częstszych czynności, jakie zapewne każdy szanujący się Blendero-maniak powinien znać jest przełączanie się pomiędzy trybami Blendera. Najczęściej wykorzystywanym trybem jest tryb edycji (edit mode) i obiektu (object mode). Pomiędzy tymi trybami można przełączać się za pomocą tabulatora. Warto jednak pamiętać, że owych trybów jest nieco więcej i są to:

  • Object mode - przemieszczania, skalowanie, rysowanie;
  • Edit mode - modyfikacja kształtu obiektu, dodawanie węzłów i prymitywów;
  • Sculpt mode - kształtowanie;
  • Vertex paint - malowanie powierzchni;
  • Weight paint - również tryb malowania;
  • Texture paint - malowanie teksturą.

Wszystkie powyższe tryby mogą zostać przełączone za pomocą listy rozwijanej widocznej na poniższym rysunku.

Blender 2.83 - widok trybów edycji
Rys. 1
Blender 2.83 - widok trybów edycji

Warto zauważyć, że w każdym z trybów dostępne są inne narzędzia, które postaram się omówić w swoim czasie albo nieco później.

Komentarze