Blender - tryb edycji i obiektu
Blender - dodawanie podstawowych obiektów
Blender - przemieszczanie, obracanie sceny oraz usuwanie obiektów
Blender - narzędzia trybu edycji
Blender - metody zaznaczania węzłów
Blender - warstwy, kolekcje i włączanie/wyłączanie widoczności
Blender - okno właściwości
Blender - standardowe widoki sceny, które ułatwiają rysowanie
Blender - technika rysowania pojedynczym punktem
Blender - rysowanie brył obrotowych za pomocą narzędzia Spin
Blender - rysowanie brył obrotowych za pomocą modyfikatora Screw
Blender - rysowanie brył obrotowych poprzez wyciąganie i skalowanie profilu kołowego
Blender - rysowanie wzdłuż ścieżek
Blender - wyciąganie profilu pod kątem za pomocą narzędzia Shear z zachowaniem przekroju poprzecznego
Blender import plików SVG
Blender - tworzenie obiektów spiralnych z wykorzystaniem modyfikatora screw
Blender - przykładowe modele 3D
Ta strona należy do działu:
Oprogramowanie poddziału
Blender 2.83 Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski
Stronę tą wyświetlono już: 1495 razy
Jedną z częstszych czynności, jakie zapewne każdy szanujący się Blendero-maniak powinien znać jest przełączanie się pomiędzy trybami Blendera . Najczęściej wykorzystywanym trybem jest tryb edycji (edit mode) i obiektu (object mode) . Pomiędzy tymi trybami można przełączać się za pomocą tabulatora . Warto jednak pamiętać, że owych trybów jest nieco więcej i są to:
Object mode - przemieszczania, skalowanie, rysowanie;
Edit mode - modyfikacja kształtu obiektu, dodawanie węzłów i prymitywów;
Sculpt mode - kształtowanie;
Vertex paint - malowanie powierzchni;
Weight paint - również tryb malowania;
Texture paint - malowanie teksturą.
Wszystkie powyższe tryby mogą zostać przełączone za pomocą listy rozwijanej widocznej na poniższym rysunku.
Blender 2.83 - widok trybów edycji
Warto zauważyć, że w każdym z trybów dostępne są inne narzędzia, które postaram się omówić w swoim czasie albo nieco później.