Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski

Stronę tą wyświetlono już: 1495 razy

Jedną z częstszych czynności, jakie zapewne każdy szanujący się Blendero-maniak powinien znać jest przełączanie się pomiędzy trybami Blendera. Najczęściej wykorzystywanym trybem jest tryb edycji (edit mode) i obiektu (object mode). Pomiędzy tymi trybami można przełączać się za pomocą tabulatora. Warto jednak pamiętać, że owych trybów jest nieco więcej i są to:

  • Object mode - przemieszczania, skalowanie, rysowanie;
  • Edit mode - modyfikacja kształtu obiektu, dodawanie węzłów i prymitywów;
  • Sculpt mode - kształtowanie;
  • Vertex paint - malowanie powierzchni;
  • Weight paint - również tryb malowania;
  • Texture paint - malowanie teksturą.

Wszystkie powyższe tryby mogą zostać przełączone za pomocą listy rozwijanej widocznej na poniższym rysunku.

Blender 2.83 - widok trybów edycji
Rys. 1
Blender 2.83 - widok trybów edycji

Warto zauważyć, że w każdym z trybów dostępne są inne narzędzia, które postaram się omówić w swoim czasie albo nieco później.

Layout wykonany przez autora strony, wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie części lub całości grafik znajdujących się na tej stronie bez pisemnej zgody jej autora surowo zabronione.