Blender - tryb edycji i obiektu
Stronę tą wyświetlono już: 692 razy
Jedną z częstszych czynności, jakie zapewne każdy szanujący się Blendero-maniak powinien znać jest przełączanie się pomiędzy trybami Blendera. Najczęściej wykorzystywanym trybem jest tryb edycji (edit mode) i obiektu (object mode). Pomiędzy tymi trybami można przełączać się za pomocą tabulatora. Warto jednak pamiętać, że owych trybów jest nieco więcej i są to:
- Object mode - przemieszczania, skalowanie, rysowanie;
- Edit mode - modyfikacja kształtu obiektu, dodawanie węzłów i prymitywów;
- Sculpt mode - kształtowanie;
- Vertex paint - malowanie powierzchni;
- Weight paint - również tryb malowania;
- Texture paint - malowanie teksturą.
Wszystkie powyższe tryby mogą zostać przełączone za pomocą listy rozwijanej widocznej na poniższym rysunku.

Rys. 1
Blender 2.83 - widok trybów edycji
Warto zauważyć, że w każdym z trybów dostępne są inne narzędzia, które postaram się omówić w swoim czasie albo nieco później.