Stronę tą wyświetlono już: 2893 razy
W trybie edycji (edit mode) dostępne są następujące narzędzia umożliwiające zaznaczanie i modyfikowanie węzłów edytowanego obiektu:
- tutaj zgrupowane zostały narzędzia do zaznaczania węzłów edytowanego obiektu. Dostępne opcje to:
- Tweek;
- Select box - zaznaczenie prostokątne;
- Select circle - zaznaczenie okrągłym pędzlem;
- Lasso - zaznaczenie za pomocą lassa
- umożliwia przemieszczania kursora 3W względem którego przeprowadzane są transformacje obiektu;
- umożliwia przemieszczania zaznaczonych węzłów/punktów obiektu;
- umożliwia obracanie zaznaczonych węzłów/punktów obiektu;
- udostępnia następujące narzędzia do skalowania zaznaczonych węzłów:
- Scale - skaluje za pomocą kursora myszki;
- Scale cage - skaluje za pomocą wyświetlanych punktów kontrolnych.
- umożliwia obracanie, skalowanie i przemieszczanie zaznaczonych węzłów/punktów obiektu;
- umożliwia rysowanie adnotacji:
- Annotate - rysowanie adnotacji w trybie ołówka;
- Annotate line - rysowanie adnotacji w trybie linii;
- Annotate polygon - rysowanie adnotacji w trybie ołówka;
- Erraser - wymazywanie adnotacji
- umożliwia wstawianie linii wymiarowych (wymiarowanie odległości lub kątów);
- narzędzia umożliwiające wyciąganie płaszczyzn:
- Extrude region - wyciąga płaszczyzny;
- Extrude along normals - wyciąga wzdłuż normalnych;
- Extrude individual - wyciąga indywidualnie;
- Extrude to cursor - wyciąga do kursora 3W
- umożliwia wstawianie nowych powierzchni na zaznaczonych płaszczyznach;
- umożliwia dodanie faski zaznaczonej płaszczyzny;
- narzędzia umożliwiające dodanie przecięcia bryły płaszczyzną:
- Loop cut - cięcie pętlą;
- Offset edge loop cut - cięcie pętlą z odsunięciem
- zbiór narzędzi umożliwiających cięcie płaszczyzn:
- Knife - cięcie nożem;
- Bisect - cięcie płaszczyzną tnącą
- umożliwia tworzenie powierzchni poprzez wyciąganie krawędzi;
- narzędzia wyciągania wokół osi, której punkt zaczepienia definiuje kursor 3W:
- Spin - wyciąganie z obracaniem;
- Spin duplicate - tworzenie obróconych względem wybranej osi duplikatów
- narzędzia do wygładzania lub losowego modyfikowania węzłów:
- Smooth - wygładzanie;
- Randomize - losowanie
- narzędzia ślizgania węzłów po krawędziach pierwotnego kształtu bryły:
- Edge slidge - ślizganie krawędzi;
- Randomize - ślizganie węzłów
- narzędzia pchania i ciągnięcia płaszczyzn:
- Shrink/fatten;
- Push/Pull - pchnij/ciągnij
- narzędzia pochylania płaszczyzn:
- Shear - pochylanie;
- To sphere - wyciąga krawędzie w kierunku sferycznego kształtu
- narzędzia wyrywania płaszczyzny z kształtu:
- Rip region - wyrywanie regionu;
- Rip edge - wyrywanie krawędzi