Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski

Stronę tą wyświetlono już: 2893 razy

W trybie edycji (edit mode) dostępne są następujące narzędzia umożliwiające zaznaczanie i modyfikowanie węzłów edytowanego obiektu:

  • Blender 2.83 - narzędzie zaznaczania - tutaj zgrupowane zostały narzędzia do zaznaczania węzłów edytowanego obiektu. Dostępne opcje to:
    • Tweek;
    • Select box - zaznaczenie prostokątne;
    • Select circle - zaznaczenie okrągłym pędzlem;
    • Lasso - zaznaczenie za pomocą lassa
  • Blender 2.83 - narzędzie kursora - umożliwia przemieszczania kursora 3W względem którego przeprowadzane są transformacje obiektu;
  • Blender 2.83 - narzędzie przemieszczania - umożliwia przemieszczania zaznaczonych węzłów/punktów obiektu;
  • Blender 2.83 narzędzie obracania - umożliwia obracanie zaznaczonych węzłów/punktów obiektu;
  • Blender 2.83 narzędzia skalowania - udostępnia następujące narzędzia do skalowania zaznaczonych węzłów:
    • Scale - skaluje za pomocą kursora myszki;
    • Scale cage - skaluje za pomocą wyświetlanych punktów kontrolnych.
  • Blender 2.83 narzędzie transformacji - umożliwia obracanie, skalowanie i przemieszczanie zaznaczonych węzłów/punktów obiektu;
  • Blender 2.83 narzędzie adnotacji - umożliwia rysowanie adnotacji:
    • Annotate - rysowanie adnotacji w trybie ołówka;
    • Annotate line - rysowanie adnotacji w trybie linii;
    • Annotate polygon - rysowanie adnotacji w trybie ołówka;
    • Erraser - wymazywanie adnotacji
  • Blender 2.83 narzędzie wymiarowania - umożliwia wstawianie linii wymiarowych (wymiarowanie odległości lub kątów);
  • Blender 2.83 narzędzie wyciągania - narzędzia umożliwiające wyciąganie płaszczyzn:
    • Extrude region - wyciąga płaszczyzny;
    • Extrude along normals - wyciąga wzdłuż normalnych;
    • Extrude individual - wyciąga indywidualnie;
    • Extrude to cursor - wyciąga do kursora 3W
  • Blender 2.83 narzędzie dodawania powierzchni - umożliwia wstawianie nowych powierzchni na zaznaczonych płaszczyznach;
  • Blender 2.83 narzędzie tworzenia faski - umożliwia dodanie faski zaznaczonej płaszczyzny;
  • Blender 2.83 cięcie przekroju bryły - narzędzia umożliwiające dodanie przecięcia bryły płaszczyzną:
    • Loop cut - cięcie pętlą;
    • Offset edge loop cut - cięcie pętlą z odsunięciem
  • Blender 2.83 narzędzia tnące - zbiór narzędzi umożliwiających cięcie płaszczyzn:
    • Knife - cięcie nożem;
    • Bisect - cięcie płaszczyzną tnącą
  • Blender 2.83 narzędzie tworzenia powierzchni poprzez wyciąganie krawędzi - umożliwia tworzenie powierzchni poprzez wyciąganie krawędzi;
  • Blender 2.83 narzędzia wyciągania wokół osi, której punkt zaczepienia definiuje kursor 3W - narzędzia wyciągania wokół osi, której punkt zaczepienia definiuje kursor 3W:
    • Spin - wyciąganie z obracaniem;
    • Spin duplicate - tworzenie obróconych względem wybranej osi duplikatów
  • Blender 2.83 narzędzia do wygładzania lub losowego modyfikowania węzłów - narzędzia do wygładzania lub losowego modyfikowania węzłów:
    • Smooth - wygładzanie;
    • Randomize - losowanie
  • Blender 2.83 narzędzia ślizgania węzłów po krawędziach pierwotnego kształtu bryły - narzędzia ślizgania węzłów po krawędziach pierwotnego kształtu bryły:
    • Edge slidge - ślizganie krawędzi;
    • Randomize - ślizganie węzłów
  • Blender 2.83 narzędzia pchania i ciągnięcia płaszczyzn - narzędzia pchania i ciągnięcia płaszczyzn:
    • Shrink/fatten;
    • Push/Pull - pchnij/ciągnij
  • Blender 2.83 narzędzia pochylania płaszczyzn - narzędzia pochylania płaszczyzn:
    • Shear - pochylanie;
    • To sphere - wyciąga krawędzie w kierunku sferycznego kształtu
  • Blender 2.83 narzędzia wyrywania płaszczyzny z kształtu - narzędzia wyrywania płaszczyzny z kształtu:
    • Rip region - wyrywanie regionu;
    • Rip edge - wyrywanie krawędzi
Layout wykonany przez autora strony, wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie części lub całości grafik znajdujących się na tej stronie bez pisemnej zgody jej autora surowo zabronione.