Stronę tą wyświetlono już: 3098 razy
Blender umożliwia tworzenie obiektów ścieżek, wzdłuż których można utworzyć obiekt o przekroju kołowym lub dowolnym innym. Jest to przydatne, gdy rysowane są obiekty profilowe, czyli takie, których przekrój poprzeczny jest taki sam. Standardowo w Blenderze można znaleźć opcję, która tworzy najczęściej wykorzystywany kształt przekroju czyli przekrój kołowy.
Stworzenie takiego obiektu profilowego wymaga przeprowadzenia następujących kroków:
- wciśnij Shift + A i z menu wybierz Curve → Path aby dodać ścieżkę;
- zaznacz obiekt i wciśnij Tab aby przejść do Edit mode (trybu edycji);
- zmodyfikuj położenia punktów kontrolnych ścieżki, jeżeli chcesz dodać punt wystarczy zaznaczyć punkt i go wyciągnąć wciskając E;
- w oknie Properties (właściwości) zaznacz opcję Object data properties
- rozwiń zakładkę geometry;
- rozwiń zakładkę Bevel;
- zmień opcję Depth na wartość np. 0.1 m;
- w ten sposób powinien powstać obiekt o przekroju kołowym jak na poniższym rysunku;
Jeżeli chcesz wzdłuż ścieżki wyciągnąć inny obiekt konieczne jest narysowanie go, a następnie zamienienie na ścieżkę z poziomu Object mode (trybu obiektu) poprzez kliknięcie w menu Object → Convert to → Curve from Mesh/Text. Następnie w oknie Properties (właściwości) w sekcji Bevel w właściwości Taped Object wybrać nazwę ścieżki, która ma być wyciągnięta.