Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski

Stronę tą wyświetlono już: 2088 razy

Blender umożliwia importowanie plików SVG, które można tworzyć w niekomercyjnym programie Inkscape. Na temat Inkscape-a rozpisywałem się w dziale Oprogramowanie → Inkscape. Jednakże wracając do tematu Blendera import plików SVG jest świetnym pomysłem na wczytywanie bardziej złożonych kształtów, które mimo wszystko w Inkscapi-e jest dużo łatwiej narysować.

Przy imporcie obiekty z wypełnieniem importują również ustawienia materiału przypisanego do nich. Obrysy natomiast składać się będą jedynie z krawędzi. Zaimportowane obiekty są konwertowane do krzywych Beziera co oznacza, że aby wyciągnąć taki obiekt konieczne jest jego zamiana na obiekt siatki mesh poprzez kliknięcie menu Object → Convert to → Mesh from Curve/Meta/Surf/Text w trybie obiektu Object mode.

W celu zaimportowania pliku SVG należy kliknąć menu File → Import → Scalable Vector Graphics (*.SVG).

Blender 2.83 efekt importu pliku SVG
Rys. 1
Blender 2.83 efekt importu pliku SVG
Layout wykonany przez autora strony, wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie części lub całości grafik znajdujących się na tej stronie bez pisemnej zgody jej autora surowo zabronione.