Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski

Stronę tą wyświetlono już: 1245 razy

Odbicie lustrzane w płaszczyźnie XY

ZwCad jest oprogramowaniem umożliwiającym rysowanie obiektów 2W i 3W toteż i nie zdziwi (a przynajmniej nie powinien zdziwić) fakt, że oprogramowanie to udostępnia polecenie do odbicia lustrzanego w płaszczyźnie XY oraz bardziej ogólną wersję dla odbić w przestrzeni 3W. Do odbicia w płaszczyźnie domyślnej rysowania (czyli XY) służy polecenie lustro lub _mirror.

ZwCad odbicie lustrzane 2W
Rys. 1
ZwCad - przykład użycia odbicia lustrzanego

Polecenie działa następująco:

  • zaznacz obiekty do odbicia lustrzanego;
  • wskaż punkt początkowy osi odbicia;
  • wskaż punkt końcowy osi odbicia;
  • zdecyduj czy chcesz wymazać odbijane obiekty, czy zostawić

Odbicie lustrzane w dowolnej płaszczyźnie

W przypadku, gdy ktoś rysuje obiekty 3W przydaje się bardziej ogólne polecenie umożliwiające realizację odbicia lustrzanego względem dowolnej płaszczyzny 3W. Poleceniem tym jest lustro3d lub _mirror3d. Polecenie to umożliwia po wskazaniu obiektów do odbicia wybranie jednej z opcji umożliwiającej określenie płaszczyzny odbicia:

  • trzy punkty (domyślna) - punkty nie mogą leżeć na tej samej prostej;
  • płaszczyzny XY;
  • płaszczyzny YZ;
  • płaszczyzny ZX;
  • płaszczyzny widoku;
  • ostatnio wybranej płaszczyzny;
  • obiektu 2d;
ZwCad - przykład obiektu, dla którego zastosowane zostało odbicie lustrzane
Rys. 2
ZwCad - przykład obiektu, dla którego zastosowane zostało odbicie lustrzane
Layout wykonany przez autora strony, wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie części lub całości grafik znajdujących się na tej stronie bez pisemnej zgody jej autora surowo zabronione.