Uruchamiając program, oczom naszym ukarze się okno powitalne jak na rysunku 2. W oknie tym wyświetlane są takie informacje jak imię i nazwisko autora (czyli moje), kontaktowy adres e-mail, wersja programu, data utworzenia oraz lokalizacja programu na dysku komputera.
Klikając na oknie powitalnym lub wciskając dowolny przycisk klawiatury zamyka się okno powitalne a pojawia się okno główne programu jak na rysunku 1. W oknie tym wyświetlane są następujące elementy: siatka terenu, azymut (niebieska linia przerywana), punkt startowy (zaznaczony zielonym kółkiem), punkt końcowy (zaznaczony niebieskim kółkiem) oraz legenda programu, w której zostały opisane pozostałe elementy programu.
Tool bar i menu programu
Dodatkowo z menu Rysowanie dostępne są następujące pozycje:
Wysokości gór - włącza lub wyłącza rysowanie wysokości gór terenu
Rysuj box 3D - włącza lub wyłącza rysowanie obramowania terenu
Rysuj azymut - włącza lub wyłącza rysowanie azymutu robota
Krótki opis algorytmu
Program ten wykonałem na zaliczenie jednego z przedmiotów z wykorzystaniem narzuconych mi informacji w jaki sposób robot ma się poruszać i podejmować decyzję o kierunku swego przemieszczenia na podstawie informacji o ukształtowaniu terenu w punktach położonych w określonej odległości od bieżącej pozycji robota. A więc robot ten ma możliwość przemieszczania się jedynie w trzech kierunkach, a wybór jednego z nich jest uzależniony od:
Zużycia energii (jadąc po płaskim terenie zużywa mniej niż zjeżdżając w dół lub wjeżdżając pod górę)
Zmniejszenia dystansu do punktu docelowego
Dodatkowo robot nie może oddalić się od głównej linii azymutu na większą odległość niż zadana.