Hubbrücke Karnin - nieczynny most podnoszony położony w Niemczech, w kraju związkowym Meklemburgia-Pomorze Przednie, w
powiecie Vorpommern-Greifswald w miejscowości Karnin. Leży w ciągu linii kolejowej Ducherow - Świnoujście Główne i łączył
wyspę Uznam ze stałym lądem.
Pierwsze prace przy budowie mostu w Karninie miały miejsce już w 1875 roku wraz z budową linii kolejowej z Ducherowa do
Świnoujścia. Początkowo aby umożliwić przepływ dla statków most był obrotowy - kilkudziesięciometrowy odcinek mostu wraz z
torowiskiem obracał się o 90 stopni. Wzrastająca liczba przewozów pasażerskich oraz zbyt długi czas obrotu przęsła wymogły
rozbudowę linii oraz samego mostu, którą ukończono w 1933 roku. Dobudowano drugi tor oraz przebudowano przeprawę tak, że
środkowy fragment był podnoszony równolegle do lustra wody. Stalowa konstrukcja o wysokości 35 metrów unosiła przęsło o
długości 47,9 metra i 16 metrów szerokości do góry na wysokość 28 metrów w ciągu 2 minut. Całkowita długość mostu wynosiła
360m.
28 kwietnia 1945 roku wycofujące się wojska niemieckie wysadziły przęsło mostu, aby utrudnić przeprawę wojskom radzieckim.
Po wojnie komendantura radziecka rozkazała odbudować zniszczoną w czasie wojny linię do Karninu, która potem służyła wojskom
radzieckim do wywozu dóbr z wyspy Uznam. W roku 1947 rozpoczęto rozbiórkę linii od Karninu do Świnoujścia, pod koniec 1948
pozostały już tylko puste nasypy oraz budynki stacyjne. Również w 1948 roku zaczęto rozbierać odcinek od Ducherowa do mostu w
Karninie, a w latach 1952-1953, zdemontowano częściowo most w Karninie, pozostawiając jedynie część podnoszoną, która istnieje
w stanie niezmienionym do tej pory jako pomnik techniki. Niektóre części mostu posłużyły do odbudowy mostu w Kostrzynie.