Kolory w konsoli
Stronę tą wyświetlono już: 11601 razy
W Windowsie istnieje możliwość zmiany koloru tekstu oraz tła tekstu. Niestety większość tych kolorów jest mocno nieprzyjemna dla oka, ale cóż poradzić. Oto kod małego programu, który pokazuje mechanizm ustawiania kolorów:
- #include <iostream>
- #include <windows.h>
- using namespace std;
- // Kody pierwszych 16-stu kolorów tekstu:
- // 1 czarny tekst na czarnym tle
- // 1 ciemno niebieski tekst na czarnym tle
- // 2 ciemno zielony tekst na czarnym tle
- // 3 zielono-niebieski tekst na czarnym tle
- // 4 ciemno czerwony tekst na czarnym tle
- // 5 magenta ciemna tekst na czarnym tle
- // 6 oliwkowy tekst na czarnym tle
- // 7 jasny szary tekst na czarnym tle
- // 8 szary tekst na czarnym tle
- // 9 niebieski tekst na czarnym tle
- // 10 zielony tekst na czarnym tle
- // 11 jasno niebieski tekst na czarnym tle
- // 12 czerwony tekst na czarnym tle
- // 13 magenta tekst na czarnym tle
- // 14 żółty tekst na czarnym tle
- // 15 biały tekst na czarnym tle
- // 16 czarny na ciemno niebieskim tle
- int main(){
- setlocale(LC_CTYPE, "Polish");
- cout<<"Kolory konsoli uzyskiwane za pomocą funkcji SetConsoleTextAttribute"<<endl<<endl;
- for(int i = 0; i < 256; i++){
- SetConsoleTextAttribute( // ta funkcja ustawia kolor tekstu i tła
- GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), // pobieranie standardowego uchwytu wyjścia konsoli
- i // kod koloru (dotyczy koloru tła jak i tekstu
- );
- cout<<"Kolor dla wartości: "<<i<<endl;
- }
- SetConsoleTextAttribute(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), 7);
- cout<<endl<<"Wciśnij enter, aby zamknąć program...";
- cin.get();
- }
Wartości od 0 do 15 oznaczają tekst z czarnym podświetleniem i zmieniającym się kolorem tekstu (opis w powyższym kodzie programu). Po przekroczeniu wartości 15 otrzymywane będą kombinacje kolorów tła i kolorów tekstu w sekwencjach po 16 elementów dla każdego koloru tła.

Tytuł:
Architektura oprogramowania bez tajemnic. Wykorzystaj język C++ do tworzenia wydajnych aplikacji i systemów
Autor:
Adrian Ostrowski, Piotr Gaczkowski

Tytuł:
Opus magnum C++ 11. Programowanie w języku C++. Wydanie II poprawione (komplet)
Autor:
Jerzy Grębosz

Tytuł:
Programowanie wieloplatformowe z C++ i wxWidgets 3
Autor:
Bartosz W. Warzocha

Tytuł:
Język C++ i przetwarzanie współbieżne w akcji. Wydanie II
Autor:
Anthony Williams

Tytuł:
C++ dla bystrzaków. Wydanie VII
Autor:
Stephen R. Davis

Tytuł:
Tablice informatyczne. Podstawy C++
Autor:
Radosław Sokół

Tytuł:
Opus magnum C++11. Programowanie w języku C++ (komplet)
Autor:
Jerzy Grębosz

Tytuł:
OpenCV 3. Komputerowe rozpoznawanie obrazu w C++ przy użyciu biblioteki OpenCV
Autor:
Adrian Kaehler, Gary Bradski

Tytuł:
C++ w 24 godziny. Wydanie VI
Autor:
Rogers Cadenhead, Jesse Liberty

Tytuł:
C++ Optymalizacja kodu. Sprawdzone techniki zwiększania wydajności
Autor:
Guntheroth Kurt