Poprawienie wyglądu kontrolek poprzez załączenie pliku .manifest do zasobów programu

Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski

Stronę tą wyświetlono już: 2301 razy

Dość ciekawą sprawą jest, że można w łatwy sposób poprawić wygląd wszystkich kontrolek poprzez załączenie do zasobów programu pliku .manifest. Ten plik zawiera informacje o tym, jaką wersję kontrolek program powinien użyć. Treść tego pliku jest następująca:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?> <assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" manifestVersion="1.0"> <description>Rysowanie</description> <dependency> <dependentAssembly> <assemblyIdentity type="win32" name="Microsoft.Windows.Common-Controls" version="6.0.0.0" processorArchitecture="x86" publicKeyToken="6595b64144ccf1df" language="*" /> </dependentAssembly> </dependency> </assembly>

Plik z powyżej zamieszczonym tekstem, zapisany z kodowaniem UTF-8 powinien zostać utworzony w folderze projektu programu Rysowanie pod nazwą np. m.manifest. Załączenie pliku jest również proste, wystarczy bowiem przy dodawaniu elementu zasobów kliknąć przycisk Import... aby załadować z dysku plik m.manifest.

Po załączeniu tegoż pliku, i skompilowaniu programu okno programu powinno wyglądać tak, jak na poniższym rysunku.

Nowy wygląd kontrolek w programie Rysowanie
Rys. 1
Nowy wygląd kontrolek w programie Rysowanie

Dla przypomnienia poniżej zamieszczam stary wygląd kontrolek programu Rysowanie.

Stary wygląd programu rysowanie
Rys. 2
Stary wygląd kontrolek programu Rysowanie.

Warto też nadmienić, że ta zmiana wyglądu dotyczy wszystkich kontrolek omawianych na łamach tego działu kontrolek oraz menu.

Propozycje książek