Stronę tą wyświetlono już: 5727 razy
Oto lista podstawowych typów zmiennych dostępnych w C#:
- bool lub System.Boolean - przyjmuje dwie wartości true lub false;
- byte lub System.Byte - zmienna 8-bitowa całkowita bez znaku;
- char lub System.Char - zmienna 16-bitowa całkowita bez znaku, wykorzystywana do opisu pojedynczego znaku tekstowego z kodowanie utf-8;
- int lub System.Int32 - zmienna 32-bitowa całkowita ze znakiem;
- uint lub System.UInt32 - zmienna 32-bitowa całkowita bez znaku;
- short lub System.Int16 - zmienna 16-bitowa całkowita ze znakiem;
- ushort lub System.UInt16 - zmienna 16-bitowa całkowita bez znaku;
- long lub System.Int64 - zmienna 64-bitowa całkowita ze znakiem;
- ulong lub System.UInt64 - zmienna 64-bitowa całkowita bez znaku;
- float lub System.Single - zmienna 32-bitowa zmiennoprzecinkowa ze znakiem;
- double lub System.Double - zmienna 64-bitowa zmiennoprzecinkowa podwójnej precyzji ze znakiem;
- decimal lub System.Decimal - zmienna 96-bitowa zmiennoprzecinkowa ze znakiem;
- string lub System.String - zmienna przechowująca tekst z kodowaniem utf-8
Każdy z powyżej wymienionych typów jest klasą, która zawiera w sobie metody, które umożliwiają między innymi konwersję obiektu danego typu:
string tekst = "45.56";
int toint = int.Parse(tekst);
float tofloat = float.Parse(tekst);
double todouble = double.Parse(tekst);
Console.WriteLine("int: " + toint + "; float: " + tofloat + "; double: " + todouble);