Zegarek
Stronę tą wyświetlono już: 2053 razy
Jakże by to nie było, gdybym nie zrobił prostego programu do wyświetlania godziny. A dlaczegóż to tak uparcie praktycznie w każdym języku programowania robię ten nieszczęsny zegarek? - ktoś może zapytać. No to ja odpowiadam, bo ten zegarek to taki uniwersalny sposób na przerobienie kilku podstawowych tematów na raz. No bo tak, za każdym razem muszę się dowiedzieć jak w danym języku programowania:
- pozyskiwać informacje o aktualnej godzinie i jak na tych informacjach operować:
- podstawy rysowania na ekranie;
- podstawowa obsługa wywoływania funkcji co określony odstęp czasu (timera).
Trzy podstawowe ale ważne tematy za jednym razem się przerabia, gdy robi się coś tak prostego jak zegarek. Dlatego warto sobie to przerobić, jak się coś robi w jakimś nowym języku programowania, bo w każdym języku jest troszkę inaczej, są one podobne, w wielu aspektach a nawet w nazewnictwie wielu słów kluczowych, ale niektóre rzeczy robi się inaczej w C++ WinApi, C++ Qt, C#, Pythonie, Javie, JavaScripcie, VB i VBA oraz w innych językach programowania.


Tytuł:
Wzorce projektowe w .NET Core 3. Projektowanie zorientowane obiektowo z wykorzystaniem C# i F#
Autor:
Dmitri Nesteruk

Tytuł:
Jak pisać świetne gry 2D w Unity. Niezależne programowanie w języku C#
Autor:
Jared Halpern

Tytuł:
C# 9.0 w pigułce
Autor:
Joseph Albahari

Tytuł:
C# 9.0. Leksykon kieszonkowy
Autor:
Joseph Albahari, Ben Albahari

Tytuł:
C# 8.0. Kompletny przewodnik dla praktyków. Wydanie VII
Autor:
Mark Michaelis

Tytuł:
C# 8.0 w pigułce
Autor:
Joseph Albahari, Eric Johannsen

Tytuł:
Asynchroniczność i wielowątkowość w języku C#
Autor:
Grzegorz Lang

Tytuł:
C# 8.0. Programowanie. Tworzenie aplikacji Windows, internetowych oraz biurowych
Autor:
Ian Griffiths

Tytuł:
C# 8.0. Leksykon kieszonkowy
Autor:
Joseph Albahari, Ben Albahari

Tytuł:
Wzorce projektowe w .NET. Projektowanie zorientowane obiektowo z wykorzystaniem C# i F#
Autor:
Dmitri Nesteruk