Zegar w tkinter
Stronę tą wyświetlono już: 4380 razy
Wywoływanie jakiejś funkcji lub metody klasy w programie co określony przybliżony odstęp czasu jest jednym z ważniejszych i przydatniejszych elementów programowania. Przydatniejszych, ponieważ za pomocą (ogólnie rzecz ujmując) zegara można stworzyć animację w programie. Oto przykład prościutkiego programu, którego jedynym celem jest wyświetlanie czasu na ekranie.
- import tkinter as tk
- import datetime as dt # dla obsługi daty i czasu
- class Application:
- def __init__(self):
- self.window = tk.Tk()
- self.window.geometry("300x40")
- self.lb_clock = tk.Label(self.window, font = ("Times New Roman", 20))
- self.lb_clock.pack()
- self.timer() # pierwsze wywołanie metody timer
- self.window.mainloop()
- def timer(self):
- self.lb_clock.config(text = str(dt.datetime.now().time()).split(".")[0]) # poberanie czasu
- self.window.after(1000, self.timer) # ustawienie kolejnego wywołania metody timer
- apl = Application()
Spójrzmy łaskawym okiem na linijkę 18 gdzie zamknięty został cały jakże nieskomplikowany mechanizm wywołania metody timer. Jest tutaj użyta metoda after, która z kolei przyjmuje dwa argumenty: pierwszy to czas w milisekundach, po którym ma być wywołana metoda klasy lub funkcja podana jako argument drugi tejże metody.


Tytuł:
Python w zadaniach. Programowanie dla młodzieży. Poziom podstawowy
Autor:
Urszula Wiejak, Adrian Wojciechowski

Tytuł:
Python i praca z danymi. Przetwarzanie, analiza, modelowanie i wizualizacja. Wydanie III
Autor:
Avinash Navlani, Armando Fandango, Ivan Idris

Tytuł:
Black Hat Python. Język Python dla hakerów i pentesterów. Wydanie II
Autor:
Justin Seitz, Tim Arnold

Tytuł:
Python z życia wzięty. Rozwiązywanie problemów za pomocą kilku linii kodu
Autor:
Lee Vaughan

Tytuł:
Python dla nastolatków. Projekty graficzne z Python Turtle
Autor:
Krzysztof Łos

Tytuł:
Python i Excel. Nowoczesne środowisko do automatyzacji i analizy danych
Autor:
Felix Zumstein

Tytuł:
Python dla testera
Autor:
Piotr Wróblewski

Tytuł:
Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów
Autor:
Adam Jurkiewicz

Tytuł:
Machine learning, Python i data science. Wprowadzenie
Autor:
Andreas C. Müller, Sarah Guido

Tytuł:
Python na maturze. Rozwiązania i analiza wybranych zadań programistycznych
Autor:
Roland Zimek