Każda kontrolka projektu okna dialogowego UserForm ma swoje zdarzenia. Podpięcie takiego zdarzenia pod kontrolkę jest dość proste, wystarczy kliknąć dwukrotnie na formie okna by oczom twym ukazał się widok z poniższej ilustracji.
Zasadniczo sam widok okienka z powyższej ilustracji powinno wystarczyć, jednakże utwórzmy sobie w projekcie graficznym przycisk, którego właściwość (Name) zmienić należy na bt_ok a właściwość Caption na OK. Teraz wystarczy kliknąć dwukrotnie na kontrolce przycisku, aby oczom twym ukazał się taki oto mniej więcej kod:
Private Sub bt_ok_Click()
End Sub
Private Sub UserForm_Click()
End Sub
I tak oto pod kontrolkę bt_ok podpięte zostało zdarzenie kliknięcia. Wewnątrz makra bt_ok_Click można umieścić własne instrukcje, które zostaną wykonane, gdy przycisk zostanie wciśnięty. Oto przykład:
Private Sub bt_ok_Click()
MsgBox "Hello World"
End Sub
Private Sub UserForm_Click()
End Sub
Teraz wystarczy wcisnąć w przebiegły sposób przycisk F5 aby uruchomić i przetestować program.