Qt - tworzenie projektu konsolowego
Stronę tą wyświetlono już: 2975 razy
Utworzenie pierwszego projektu konsolowego w Qt Creatorrze jest dziecinnie proste, albowiem wystarczy w widoku głównym (widocznym na poniższym rysunku) kliknąć przycisk Nowy projekt.

- pasek przełączania widoku głównego okna;
- pasek narzędzi związanych z kompilacją;
- opcje wyświetlania projektów, przykładów i samouczków;
- dodatkowe usługi internetowe Qt Creatora;
- widok główny umożliwiający utworzenie nowego projektu lub wczytanie już istniejącego.
Po kliknięciu wcześniej wspomnianego przycisku oczom twym powinno ukazać się okno Nowy projekt, w którym niezwłocznie i z najdzikszą rozkoszą należy wybrać projekt typu Qt Console Application a następnie kliknąć przycisk Wybierz....

Po kliknięciu przycisku Wybierz... oczom twym ukarze się okno dialogowe Qt Console Application, w którym należy podać nazwę tworzonego projektu oraz podać lokalizację jego utworzenia.

Po zakończeniu tej jakże trudnej czynności należy wcisnąć przycisk Dalej, by przejść do trybu ustawiania zestawu narzędzi. W tym trybie wszystko należy zostawić poustawiane domyślnie.

Kolejny etap to wybór zestawu narzędzi, gdzie należy zaznaczyć opcje z poniższego rysunku.

Ostatni etap dotyczy konfiguracji systemu kontroli wersji, ja pozostawię to nieskonfigurowane.

Po przebrnięciu przez zawiły labirynt klikania przycisków oczom twym powinien w końcu ukazać się widok z poniższego rysunku.

Jak widać program utworzył podstawowy projekt z następującym kodem:
- #include <QCoreApplication>
- int main(int argc, char *argv[])
- {
- QCoreApplication a(argc, argv); // obiekt zapobiegający automatycznemu zamknięciu programu
- return a.exec(); // wywołanie obiektu, który zamknie okno programu dopiero po wciśnięciu entera
- }
Przekompilowanie tego jakże złożonego projektu można uruchomić wciskając F5 lub wciskając przycisk zielonego trójkąta na pasku narzędziowym znajdującym się w lewym dolnym rogu okna programu. Dostępny jest tam także przycisk z napisem Debug. Jego kliknięcie wyświetla listę wyboru trybu kompilacji. Tryb Debug jest przeznaczony dla programisty, natomiast Release dla użytkownika końcowego.

Tytuł:
Architektura oprogramowania bez tajemnic. Wykorzystaj język C++ do tworzenia wydajnych aplikacji i systemów
Autor:
Adrian Ostrowski, Piotr Gaczkowski

Tytuł:
Opus magnum C++ 11. Programowanie w języku C++. Wydanie II poprawione (komplet)
Autor:
Jerzy Grębosz

Tytuł:
Programowanie wieloplatformowe z C++ i wxWidgets 3
Autor:
Bartosz W. Warzocha

Tytuł:
Język C++ i przetwarzanie współbieżne w akcji. Wydanie II
Autor:
Anthony Williams

Tytuł:
C++ dla bystrzaków. Wydanie VII
Autor:
Stephen R. Davis

Tytuł:
Tablice informatyczne. Podstawy C++
Autor:
Radosław Sokół

Tytuł:
Opus magnum C++11. Programowanie w języku C++ (komplet)
Autor:
Jerzy Grębosz

Tytuł:
OpenCV 3. Komputerowe rozpoznawanie obrazu w C++ przy użyciu biblioteki OpenCV
Autor:
Adrian Kaehler, Gary Bradski

Tytuł:
C++ w 24 godziny. Wydanie VI
Autor:
Rogers Cadenhead, Jesse Liberty

Tytuł:
C++ Optymalizacja kodu. Sprawdzone techniki zwiększania wydajności
Autor:
Guntheroth Kurt