Gra Car - samochód napisana z wykorzystaniem SFML-a

Stronę tą wyświetlono już: 578 razy

Zalążek gierki napisanej przeze mnie w Pythonie 3.4 z wykorzystaniem biblioteki SFML. Strona dokumentacji tej biblioteki znajduje się tutaj: www.python-sfml.org. Poniżej zamieszczam nagranie gry odpalonej na Linuksie.

Starowanie:

  • strzałka w górę - jazda do przodu;
  • strzałka w dół - cofanie;
  • strzałka w lewo - prawo - skręcanie;
  • s - włącza / wyłącza światła;
  • c - dźwięk klaksonu

Do projektu gry stworzyłem kilka prostych grafik, jedną z nich jest rysunek samochodu.

a)Doodge Challenger 1970 z włączonymi światłamib)Dodgre Challenger 1970 z wyłączonymi światłami
Rys. 1
Rysunki samochodu Dodge Challenger 1970 w wersji: a) z wyłączonymi światłami i b) z włączonymi światłami

Grafiki te zostały stworzone w programie Inkscape

Dodatkowo grafika toru wyścigowego, po którym samochód się porusza, którą w zmniejszonej wersji zamieszczam poniżej.

Tor wyścigowy do gry Car
Rys. 2
Zmniejszona wersja toru wyścigowego.

Grafika ta została stworzona w programie Inkscape

Grafika prędkościomierza składa się z trzech elementów, które pokazane zostały na poniższej ilustracji.

tarcza prędkościomierzawskaźnik prędkościomierzaszkiełko prędkościomierza
Rys. 3
Rysunki elementów prędkościomierza: a) tarcza; b) wskazówka; c) szkiełko

Grafiki te zostały stworzone w programie Inkscape

Polecane strony:

Komentarze