Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski

Stronę tą wyświetlono już: 1881 razy

Operatory arytmetyczne

Zacząłem opowiadać o tym programie pomijając ważny temat operatorów stosowanych w wxMaxim-ie i nie tylko, a więc zacznę od operatorów arytmetycznych:

  • + dodawanie;
  • - odejmowania;
  • * mnożenie;
  • / dzielenie;
  • ^ potęgowanie;
  • ! silnia;
  • . mnożenie macierzowe

Operatory logiczne:

  • and oraz;
  • or lub;
  • not zaprzeczenie;
  • = równe lub operator równości w równaniu np. eq_1 : a * x - 5 * y = 17;
  • < mniejsze;
  • > większe;
  • <= mniejsze lub równe;
  • >= większe lub równe;

Powyższe operatory logiczne stosowane są z wykorzystaniem funkcji IS przyjmującej argument w postaci wyrażenia logicznego, zwracana przez funkcję IS wartość jest równa true gdy wyrażenie jest prawdziwe, zaś false w przeciwnym przypadku.

Przykład:

x:2; is(x * 2 = x^2);

Wynik powyższego kodu:

2 true
Layout wykonany przez autora strony, wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie części lub całości grafik znajdujących się na tej stronie bez pisemnej zgody jej autora surowo zabronione.