Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski

Stronę tą wyświetlono już: 5701 razy

Ten "mały" projekt programu do rysowania grafiki wektorowej napisany został z wykorzystaniem modułu tkinter języka programowania Python. W programie zaimplementowane zostały następujące funkcjonalności:

  • rysowanie pojedynczej linii rysowanie linii łamanej;
  • rysowanie elips;
  • rysowanie prostokątów;
  • rysowanie wielokątów;
  • możliwość wyboru koloru tła i linii oraz grubości linii;
  • możliwość złapania i przemieszczania pojedynczych obiektów a także zmiany ich koloru tła i linii oraz grubości linii;
  • zapis/odczyt z/do pliku.;
  • eksport do formatu svg.

Poniżej zamieszczam screen programu.

Screen programu umożliwiającego rysowanie różnych obiektów w kontrolce Canvas
Rys. 1
Widok okna programu umożliwiającego rysowanie niezbyt zaawansowanych obiektów graficznych. Program napisany w Pythonie 3.4 z wykorzystaniem biblioteki tkinter

Kod źródłowy programu, ze względów praktycznych zamieściłem na GitHub-ie tutaj, natomiast cały projekt (wraz z niezbędnymi grafikami) znajduje się na GitHub-e tutaj.

Załączniki:

Link do projektu programu do rysowania napisanego w Pythonie zamieszczonego przeze mnie na GitHubie
Layout wykonany przez autora strony, wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie części lub całości grafik znajdujących się na tej stronie bez pisemnej zgody jej autora surowo zabronione.