Stronę tą wyświetlono już: 5701 razy
Ten "mały" projekt programu do rysowania grafiki wektorowej napisany został z wykorzystaniem modułu tkinter języka programowania Python. W programie zaimplementowane zostały następujące funkcjonalności:
rysowanie pojedynczej liniirysowanie linii łamanej;- rysowanie elips;
- rysowanie prostokątów;
- rysowanie wielokątów;
- możliwość wyboru koloru tła i linii oraz grubości linii;
- możliwość złapania i przemieszczania pojedynczych obiektów a także zmiany ich koloru tła i linii oraz grubości linii;
- zapis/odczyt z/do pliku.;
- eksport do formatu svg.
Poniżej zamieszczam screen programu.

Rys. 1
Widok okna programu umożliwiającego rysowanie niezbyt zaawansowanych obiektów graficznych. Program napisany w Pythonie 3.4 z wykorzystaniem biblioteki tkinter
Kod źródłowy programu, ze względów praktycznych zamieściłem na GitHub-ie tutaj, natomiast cały projekt (wraz z niezbędnymi grafikami) znajduje się na GitHub-e tutaj.