Stronę tą wyświetlono już: 5570 razy
Projekt umożliwia stworzenie mapy składającej się z kwadratowych pól, gdzie każde pole może mieć przypisaną umowną wartość 1 oznaczającą przeszkodę, lub 0 gdy pole jest puste. W programie można narysować labirynt, a następnie go zapisać na dysku. Przeszukiwanie pól mapy odbywa się trzema metodami:
- przeszukiwania wszystkich pól sąsiadujących
- przeszukiwania pól sąsiadujących krawędzią
- przeszukiwania pól sąsiadujących narożnikami
Po uruchomieniu programu pojawi się okno programu z mapą o domyślnych rozmiarach 64 na 64 pola jak na rysunku 1.

Rys. 1
Widok okna głównego programu PathFinder.
W programie można przełączyć tryb wyświetlania mapy w następujące dwa stany:
- z maskowaniem (rysuje bitmapy przypisane dla przeszkody i ścieżki jak na rysunku 1)
- bez maskowania (rysuje rzeczywistą wartość liczbową, jaką zawiera pole mapy jak na rysunku 2)

Rys. 2
Widok okkna głównego programu PathFinder z wyłączonym maskowaniem mapy.
Przełączenie trybu rysowania mapy jest dostępne z poziomu paska narzędziowego maska.
Pozostałe pozycje dostępne z poziomu paska narzędziowego są następujące:
- wczytaj - wczytuje plik z zapisaną mapą
- zapisz - zapisuje mapę do pliku
- wszystkie - tryb przeszukiwania wszystkich pól sąsiadujących;
- po prostej - tryb przeszukiwania pól sąsiadujących krawędzią
- po przekątnej - tryb przeszukiwania pól sąsiadujących narożnikami
- maska - zmiana trybu wyświetlania mapy
- wyczyść - czyszczenie mapy
- ścieżka - wyszukiwanie ścieżki w trybie "rzeczywistym" do miejsca położenia kursora myszy jako punktu docelowego
- symulacja - wyszukiwanie ścieżki w trybie zwolnionym, umożliwiającym obejrzenie działania algorytmu, w trybie symulacji wymagane jest kliknięcie na mapie punktu docelowego lewym przyciskiem myszy.
- rysowanie - w tym trybie możliwe jest rysowanie labiryntu poprzez naciśniecie lewego przycisku myszy przytrzymaniu go i upuszczeniu. Za pomocą prawego przyciska myszy możliwe jest wymazywanie elementów labiryntu.