Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski

Stronę tą wyświetlono już: 3811 razy

Blender udostępnia grupy obiektów, które mogą zostać wykorzystane do stworzenia bardziej złożonych obiektów poprzez ich modyfikację lub takich, które stanowią pomoc przy tworzeniu obiektów 3W. W celu wstawienia takiego obiektu należy wcisnąć kombinację Shift + A aby wyświetlić w ten jakże przebiegły sposób menu z listą dostępnych obiektów. Owa lista będzie się różnić w zależności od trybu, w jakim znajduje się użytkownik. W trybie obiektu (object mode) lista ta będzie wyglądała jak na poniższej ilustracji.

Blender 2.83 - lista dostępnych obiektów, które można utworzyć w projekcie
Rys. 1
Blender 2.83 - lista dostępnych obiektów, które można utworzyć w projekcie

Jest tutaj wiele różnych obiektów do wstawienia podzielonych na kategorie, w kategorii mesh można znaleźć obiekty, które utworzone są z siatki punktów. Do takich należą:

  • Plane - prostokąt;
  • Cube - sześcian;
  • Circle - koło;
  • UV Sphere - sfera;
  • Ico Sphere - sfera złożona z trójkątów;
  • Cylinder - walec;
  • Cone - stożek;
  • Torus - torus;
  • Grid - siatka płaska;
  • Monkey - standardowy Blenderowy obiekt 3W czyli twarz małpy;

Dostępne mogą być też i inne opcje, które z kolei zależne są od ustawień indywidualnych programu.

Warto też zwrócić uwagę na obiekty zgrupowane w sekcji Curve (krzywe), z poziomu którego można wstawiać obiekty krzywoliniowe.

Równie ważne są obiekty zgrupowane w sekcji Empty a to dlatego, że obiekty tego typu nie będą renderyzowane przez Blendera. Warto mieć to na uwadze w przypadku wstawiania jakiejś grafiki pomocniczej, która nie powinna być renderowana.

Layout wykonany przez autora strony, wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie części lub całości grafik znajdujących się na tej stronie bez pisemnej zgody jej autora surowo zabronione.