Rysowanie w Blenderze wymaga dość specyficznego podejścia. Nie ma tutaj możliwości rysowania jak w programach komercyjnych, gdyż nie ma tutaj narzędzia umożliwiającego rysowanie samych linii. Czy to jednak oznacza, że nie ma już nadziei? Otóż nie! Wystarczy bowiem trochę nieco sprytniejszego podejścia do tematu i wtedy możliwym staje się narysowanie na płaszczyźnie dowolnego kształtu. Oto przepis na osiągnięcie owego celu:
Shift + A - menu Mesh → Plane;
NumPad 7 - ustawić widok z góry;
zaznacz myszką dodany obiekt i wciśnij Tabulator aby przejść do trybu edycji;
zaznacz trzy z czterech punktów na jakie składa się prostokąt;
wciśnij X i z menu wybierz Vertices;
zaznacz pozostawiony punkt;
wciśnij E aby go wyciągnąć;
przemieść kursor myszki i kliknij w miejscu przeznaczenia;
gdy ukończysz szkicowanie możesz zamknąć szkic zaznaczając ostatnie dwa punkty (najpierw jeden, później drugi) i wciskając M z menu wybrać At first by połączyć punkty