Stronę tą wyświetlono już: 3317 razy
Rysowanie w Blenderze wymaga dość specyficznego podejścia. Nie ma tutaj możliwości rysowania jak w programach komercyjnych, gdyż nie ma tutaj narzędzia umożliwiającego rysowanie samych linii. Czy to jednak oznacza, że nie ma już nadziei? Otóż nie! Wystarczy bowiem trochę nieco sprytniejszego podejścia do tematu i wtedy możliwym staje się narysowanie na płaszczyźnie dowolnego kształtu. Oto przepis na osiągnięcie owego celu:
- Shift + A - menu Mesh → Plane;
- NumPad 7 - ustawić widok z góry;
- zaznacz myszką dodany obiekt i wciśnij Tabulator aby przejść do trybu edycji;
- zaznacz trzy z czterech punktów na jakie składa się prostokąt;
- wciśnij X i z menu wybierz Vertices;
- zaznacz pozostawiony punkt;
- wciśnij E aby go wyciągnąć;
- przemieść kursor myszki i kliknij w miejscu przeznaczenia;
- gdy ukończysz szkicowanie możesz zamknąć szkic zaznaczając ostatnie dwa punkty (najpierw jeden, później drugi) i wciskając M z menu wybrać At first by połączyć punkty

Rys. 1
Blender 2.83 - przykład płaszczyzny narysowanej techniką wyciągania punktu