Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski

Stronę tą wyświetlono już: 3317 razy

Rysowanie w Blenderze wymaga dość specyficznego podejścia. Nie ma tutaj możliwości rysowania jak w programach komercyjnych, gdyż nie ma tutaj narzędzia umożliwiającego rysowanie samych linii. Czy to jednak oznacza, że nie ma już nadziei? Otóż nie! Wystarczy bowiem trochę nieco sprytniejszego podejścia do tematu i wtedy możliwym staje się narysowanie na płaszczyźnie dowolnego kształtu. Oto przepis na osiągnięcie owego celu:

  • Shift + A - menu Mesh → Plane;
  • NumPad 7 - ustawić widok z góry;
  • zaznacz myszką dodany obiekt i wciśnij Tabulator aby przejść do trybu edycji;
  • zaznacz trzy z czterech punktów na jakie składa się prostokąt;
  • wciśnij X i z menu wybierz Vertices;
  • zaznacz pozostawiony punkt;
  • wciśnij E aby go wyciągnąć;
  • przemieść kursor myszki i kliknij w miejscu przeznaczenia;
  • gdy ukończysz szkicowanie możesz zamknąć szkic zaznaczając ostatnie dwa punkty (najpierw jeden, później drugi) i wciskając M z menu wybrać At first by połączyć punkty
Blender 2.83 - przykład płaszczyzny narysowanej techniką wyciągania punktu
Rys. 1
Blender 2.83 - przykład płaszczyzny narysowanej techniką wyciągania punktu
Layout wykonany przez autora strony, wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie części lub całości grafik znajdujących się na tej stronie bez pisemnej zgody jej autora surowo zabronione.