Stronę tą wyświetlono już: 1444 razy
Zdarza się czasami, że konieczne jest stworzenie wyciągnięcia jakiejś płaszczyzny (najczęściej o przekroju kołowym) wzdłuż ścieżki spiralnej. Często takimi obiektami są np. sprężyny. Blender umożliwia narysowanie takiego typu obiektu z wykorzystaniem modyfikatora Screw.
Sposób postępowania jest następujący:
- narysować profil, który ma zostać przekształcony na obiekt spiralny;
- w oknie właściwości Properties w sekcji Modifier properties;
- kliknąć na listę rozwijaną Add modifier i wybrać z niej modyfikator o nazwie Screw (śruba);
- wybrać oś obrotu w polu Axis;
- ustawić w polu Angle kąt np. na 3600°;
- ustawić w polu Steps liczbę kroków np. na 500;
- ustawić w polu Screw długość śruby np. na 50m;

Rys. 1
Blender 2.83 efekt utworzenia obiektu spiralnego