Autor podstrony: Krzysztof Zajączkowski

Stronę tą wyświetlono już: 1444 razy

Zdarza się czasami, że konieczne jest stworzenie wyciągnięcia jakiejś płaszczyzny (najczęściej o przekroju kołowym) wzdłuż ścieżki spiralnej. Często takimi obiektami są np. sprężyny. Blender umożliwia narysowanie takiego typu obiektu z wykorzystaniem modyfikatora Screw.

Sposób postępowania jest następujący:

  • narysować profil, który ma zostać przekształcony na obiekt spiralny;
  • w oknie właściwości Properties w sekcji Modifier properties;
  • kliknąć na listę rozwijaną Add modifier i wybrać z niej modyfikator o nazwie Screw (śruba);
  • wybrać oś obrotu w polu Axis;
  • ustawić w polu Angle kąt np. na 3600°;
  • ustawić w polu Steps liczbę kroków np. na 500;
  • ustawić w polu Screw długość śruby np. na 50m;
Blender 2.83 efekt utworzenia obiektu spiralnego
Rys. 1
Blender 2.83 efekt utworzenia obiektu spiralnego
Layout wykonany przez autora strony, wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie części lub całości grafik znajdujących się na tej stronie bez pisemnej zgody jej autora surowo zabronione.